konfa

Idag har jag varit matjour för första gången i skolan. Och som tur var, var det med Emmy :) Haha det var roligt!

Efter skolan var det konfa-time! Eftersom det var första gången gjorde vi namnlekar, fikade och åt mellis, pratade, ritade m.m. Sen i slutet gick vi till kyrkan och hade någon slags avslappning. Man fick en hel kyrkbänk själv och så skulle man ligga ner och slappna av medan han pratade och så. Dem hade tända ljus, så det var jätteysigt och avslappnande :) Tillsist skulle vi be för varandra med ett ljus. Det var en jätterolig konfa :)

Vendela på konfan:
Alla satt i en ring. Men bara den som höll i stenen fick pratat. Konfaledaren ställde samma fråga till alla:
Om du vann 1000 kr vad skulle du göra med dem då?
De flesta sa: Shoppa, spara o.s.v...
Vendela: Hej jag heter Vendela och jag skulle köpa ett hus!
Hahahaha. Alla skrattar...
Konfaledare: Va, Ja ett väldigt väldigt litet hus i såfall. *skrattar*
Vi säger till vendela: Men du kan väl inte köpa ett hus för bara 1000 kr?
Vendela: Va, vadå 1000 kr, det var väl 1000 000, jag trodde det var 1000 000 kr! *rodnar*

Hahahahaha..det var jätteroligt i 'verkligheten', speciellt när det var V. :D

Lilla söta goa V ♥

Kramar Amanda!


Kommentarer
Postat av: Vendela ^^<3

aaaaaaah heheh xD

2011-10-11 @ 22:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback